Anul XVII - Nr. 5245 - MARTI - 22.07.2014 - ISSN 1841-2114

Eveniment

Data 23-05-2011 (127 voturi)   Yahoo

PE RUTA JIBOU-BAIA MARE

Trenul groazei

• Lavinia SĂBĂCIAG

Trenul personal 4045 de pe ruta Jibou - Baia Mare îi bagă în sperieţi pe călători. Din cauză că garniturile şi motoarele sunt foarte vechi, nu de puţine ori trenul este nevoit să oprească în urma defecţiunilor care se înregistrează tot mai des.

Vagoanele sunt în pericol să ia foc, însă, cu toate acestea, angajaţii CFR se mulţumesc ca de fiecare dată să se folosească de improvizaţii specific romāneşti. Din această cauză, trenul ajunge în gară după zeci de minute de întārzieri. Zilele trecute, un incendiu a izbucnit la unul dintre vagoane, călătorii fiind nevoiţi să aştepte pe cāmp pānă cānd angajaţii CFR au remediat problema. Călătorii sunt cu atāt mai revoltaţi cu cāt, pe lāngă faptul că într-o lună cheltuie sume impresionante pe biletele de călătorie, condiţiile sunt... jalnice. De multe ori, din cauza defecţiunilor, fumul ajunge pānă în vagoane, iar navetiştii nu pot face altceva decāt să se complacă în această situaţie.
"Este groaznic ce se întāmplă aici. Eu urc din staţia de la Inău, da’ pānă în Baia Mare te iau toţi dracii. Sunt nevoit să vin cu trenul, pentru că lucrez în Baia Mare. E foarte cald în vagoane şi adesea trebuie să stăm pe hol din cauza fumului. De multe ori am zis că nu o să îmi mai cumpăr bilet, pentru că nu avem nici măcar minimul de condiţii. Pur şi simplu ne punem viaţa în pericol", a declarat Gabriel Mut, navetist.

• Oficialii CFR neagă problema

Situaţia este cunoscută şi de către oficialii din Gara CFR Baia Mare. Cu toate acestea, nimeni nu ia măsuri în acest sens. Chiar dacă aproape zilnic călătorii sunt puşi în pericol, condiţiile rămān aceleaşi.
"Nu se poate ca un vagon să ia foc. Nu ştim noi de aşa ceva. Noi nu am primit asemenea reclamaţii. E adevărat că vagoanele sunt foarte vechi, dar deocamdată le folosim pe cele pe care le avem", a declarat Alexandru Şigovan, şeful de revizie din Gara CFR Baia Mare. Acesta a precizat că trenul personal 4045 are motoare şi vagoane vechi, ce datează din anii ’60, care au fost realizate pentru a parcurge distanţe mici. Deşi distanţa maximă pe care aceste garnituri ar trebui să o parcurgă este de 20 de kilometri, în prezent, acestea sunt puse să circule pe distanţe mai mari de 65 de kilometri. "Motoarele sunt vechi, de prin anii 60’, trenul ar trebui să parcurgă distanţe între 15 şi 20 de kilometri. Aşa au fost realizate la vremea aceea, însă au fost recondiţionate. Nu sunt condiţii excepţionale de călătorie, însă deocamdată funcţionează", mai afirmă Şigovan.
Din păcate, nu este singura garnitură care înregistrează astfel de probleme, însă, deşi ne aflăm în secolul XXI, călătorii sunt nevoiţi să suporte condiţiile din tren care par mai degrabă din Evul Mediu. Şeful de revizie din Baia Mare dă explicaţii că aceleaşi probleme se înregistrează şi pe traseul Jibou - Dej ori Satu Mare - Halmeu.

Noteaza articolul de mai sus - Nota 1 Nota 2 Nota 3 Nota 4 Nota 5 (maxima)   Nota actuala (127 voturi)




Prima pagină

Şopârla cu clopoţei

Reprezentanţii CFR susţin, cu tupeu, că gările din Romānia sunt "modernizate la standarde europene". pe larg...

Sondaj 

Curs valutar - 22/07/14

Euro EUR = 4.4488 RON
USD USD = 3.2898 RON
CHF CHF = 3.6617 RON

Publicitate




Parcuri de distractii, gonflabile, locuri de joaca modulare, de lemn si de plastic

Tzontzo club petreceri pentru copii